.

.

8 mars 2011

Helvetesjävlaskitsjukvård.

Igår, ungefär klockan 18.30 sprang jag och min fina slang och fastnade i en skåplucka i köket. Då kom det massa blod i slangen och min älskling ringde förlossningen som sa att vi skulle ringa efter ambulans, men eftersom att det bara finns typ 3 ambulanser i hela värmland eller något så skulle jag få åka taxi, men han ringde sin morfar istället som var snällis och körde oss till akuten. Väl där så frågade dom lite frågor, tog massa prover och skickade sen iväg mig till Karlstad i ambulans när klockan var ungefär 21. Framme i Karlstad på akutmottagningen ungefär 22, fick ligga (eller jag satt väl mest eftersom att slangen går in i ryggen och jag hade slitit bort den lite så det gör ont som fan) i korridoren tills 01 ungefär. En sköterska sa klockan 22.15 att jag skulle få panodil, och sen något mer smärtstillande när jag hade träffat läkaren. 00.15 fick jag 2 panodil, och runt 01.30 tror jag fick vi ett rum. Och jag fick inte äta eller dricka vatten under hela tiden heller förresten!
Läkaren kom runt 03.50, skulle prata med röntgen. Och dit skickades jag 04.50. Sen så var det bara vänta på svar och 06.00 fick jag besked om att jag kunde åka hem för det var inga fel alls och det var ju lite konstigt att jag hade så ont.
Så vi åkte taxi hem, var väl hemma 08.15, slumrade till lite och sen så ringde telefonen. Och då var det läkaren som sa att de på röntgen hade kollat fel och katetern sitter nog inte alls på rätt plats där inne och det var inte konstigt att jag hade så ont ändå, och jag måste komma tillbaka direkt!
Men jag kan ju inte åka bil, höll på att dö på vägen hem. Så nu får jag åka liggtaxi. Jag tänker inte betala ett enda jävla öre, men dom kommer i alla fall och hämtar mig om ungefär en halvtimme. Som säkert blir flera halvtimmar.
Men nu har jag i alla fall ätit frukost, det fick jag säkert inte men det skiter jag i.
Nu ska jag sura lite till och packa en väska för jag blir nog kvar på sjukhuset i natt igen.
Hejdå.

1 kommentar:

  1. Stackars dig :( Låter jävligt ont. hoppas du får komma hem idag igen iallafall <3

    SvaraRadera