.

.

25 feb. 2011

V.33+0!


(Jag har hårfärg på byxorna :c)
Nu väger bebisen c:a 2 kg och mäter totalt omkring 45 cm från topp till tå.

Fredag och helg, skönt :D Även fastän jag är sjukskriven så känns det bättre med helg faktiskt!
Var hos barnmorskan imorse (jag fick komma tillbaka så snabbt igen bara för att jag hade protein i urinet i måndags) och allt är bra med bebis och hon sparkades jättemycket när jag var där också. Hjärtat slog finfint men jag hade gått ner 1½ kg så det är väl inte så himla bra egentligen.
Och de senaste dagarna har det kliat så fruktansvärt mycket i handflatorna och under fötterna så jag frågade barnmorskan och hon sa att det kan vara "blöabalbla" (något konstigt läkarord som hon inte ens kunde uttala haha) så jag ska göra prover på måndag och om något visst värde var över 40 så ska det behandlas (med vad vet jag inte) eller så får man sätta igång förlossningen så fort som möjligt. Läskigt läskigt.

MEN! Idag är det ju som sagt fredag, och på fredagar ska man äta kyckling så det ska vi göra. Med nudlar och nötter, omnom. Sen imorgon ska vi åka med Emanuels mamma och Christian (kanske stavas han med K, jag har faktiskt ingen aning!) till Charlottenberg. Ska försöka hitta ett par byxor då också för jag kan ju inte ha jeans på mig längre för då ser det ut som att jag har en konstig knöl på låret.

Jag ska äta pannkakor till lunch tror jag, lyx! Hihi.



Så låg katten igår, jag tror det var bara för att han skulle nå sladden.
Men man vet ju aldrig, han är ju lite knäpp.

Hejdå!

1 kommentar: